Ce vitamine te ajută în sezonul rece

autor: Loredana Sava // 05 12 2018 // 58 Vizualizari

În sezonul rece, organismul are nevoie de stimulenți care să îl ajute să lupte. Fiecare dintre noi are nevoie de un aport de vitamine care să întărească imunitatea organismului. Vitaminele sunt compuşi organici care nu pot fi sintetizaţi de către organism, excepţie făcând doar vitamina D.

Vitamina D este una dintre vitaminele esențiale în lupta cu gripa în sezonul rece. Aceasta reduce durata și severitatea simptomelor. Are un puternic rol antioxidant. Acest lucru înseamnă că protejează organismul împotriva bolilor, inclusiv a celor cardiovasculare sau a cancerului. Este vitală pentru producerea de colagen, care intră în compoziția țesuturilor și a oaselor. Se găsește în citrice, kiwi, căpșune și afine. Acestea sunt o sursă excelentă de vitamina C ca și legumele verzi (varză, broccoli, fasole), dar și cartofii.

Vitamina E este extrem de benefică pentru perioada de iarnă. În anotimpul rece, vitamina E ar trebui să intre în dieta zilnică. Cele mai bune surse de vitamina E sunt uleiurile vegetale, ouăle, laptele şi fructele uleioase. Suplimentele de vitamina E se pot administra numai cu sfatul medicului şi sub control medical, aportul crescut de vitamina E sintetică fiind extrem de periculos.

Vitamina A are importante calități antioxidante. Antioxidanții ajută la prevenirea acțiunii invazive a radicalilor liberi, substanțe care pot duce la îmbolnăviri. Vitamina A este cea care ajută ochii să se adapteze la diferite niveluri de lumină, lucru important mai ales pe timp de iarnă. Vitamina A este importantă pentru repararea țesuturilor necesare pentru creșterea și dezvoltarea organismului. Este esențială pentru întărirea sistemului imunitar și menținerea unui văz sănătos.

Principalele surse de vitamina A sunt: laptele, margarina fortificată, gălbenușul de ou, ficatul, peștele gras (hering, ton, sardine), morcovii, roșiile, fructele, legumele cu frunze verzi, mango și caisele.

Magneziu

Lunile de iarnă pot duce la stres și deshidratare, ceea ce declanșează dureri de cap și migrene. Deficitul de magneziu este considerat una dintre cauzele care stau la baza anumitor tipuri de dureri de cap. Suplimentele de magneziu, în caz de deficit, sunt importante pentru buna desfășurare a activităților inimii. Doza zilnică recomandată este de 500-750 mg.

Vitamina B12

Lunile reci și întunecoase de iarnă pot duce, adesea, la semne de depresie și anxietate sau chiar tulburări. Vitamina B12 este una dintre vitaminele al căror nivel este destul de scăzut în caz de depresie și anxietate. Este foarte importantă pentru că participă activ la metabolismul proteinelor, glucidelor și lipidelor. Are un rol important în buna funcționare a sistemului nervos și gastrointestinal. Sursele alimentare care furnizează conținutul optim de vitamine sunt: fructele de mare, carnea de vită, ouăle, brânza.

Sursa: gds.ro